Naar Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Anja Henk - WaarBenJij.nu Naar Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Anja Henk - WaarBenJij.nu

Naar Vancouver

Door: Anja

Blijf op de hoogte en volg Anja

26 Juli 2015 | Canada, Vancouver

We hebben de wekker om 7.00 uur gezet en om 8.15 (na hier nog lekker Vancouver Island water bijgetapt te hebben) vertrekken we naar Nanaimo voor de ferry naar Horseshoe bay. Tot onze verrassing wuift er iemand naar ons als we net een paar kilometer onderweg zijn langs Highway 4. Hij komt ons tegemoet lopen aan de linkerkant van de weg. Het is Stuart, die ons herkent en die zijn boodschapjes gedaan heeft bij het tankstation een eindje verderop aan de weg. We wuiven enthousiast terug. De reis loopt voorspoedig en om 9.00 staan we in de rij voor de ferry van 10.40. Omdat we zo mooi op tijd zijn kunnen we met deze boot mee en hoeven we niet nog langer op de volgende boot te wachten. Om ongeveer 12.30 komen we aan op Horseshoe Bay. Ik ben opgestaan met wat hoofdpijn en die wordt eerder erger dan minder. We zijn toe aan siësta en lunch. We zoeken een parkeerplaats vlakbij de haven. En daar eten we wat en ga ik drie kwartier liggen na een migrainepil genomen te hebben. Henk vermaakt zich ondertussen met een wandeling rond de haven. Na de 3/4 uur gaat het wel weer en de pil doet zijn werk. We rijden verder langs de kust over de oude kustweg, de Marine Drive, naar onze camping Capilano in West Vancouver. En daar zijn we om 14.30. We zijn net geinstalleerd als Henk een andere Canadream camper bij de ingang ziet staan (daar hebben we uitzicht op). We lopen er naar toe en ja hoor: daar zijn A&G ook al! Zij installeren zich en komen dan bij ons om het traditionele biertje samen te drinken. Aan het eind van de middag gaan A&G naar het plaatselijke winkelcentrum om wat te eten. Wij wandelen onder de Lion's Gate brug door een rondje langs het water en hebben een prachtig uitzicht op de skyline van Vancouver. Er vertrekt net een cruiseschip en we zijn nieuwsgierig of die onder de brug door kan. We blijven dus kijken. Als hij dichter bij komt zien we dat het een boot is van de Holland America lijn, de Zaandam. Hij heeft een ielig kleine Nederlandse vlag voorop. Maar misschien lijkt hij vooral zo klein, omdat de boot zo groot is :-). Hij kan onder de brug door. We eten als we weer bij de camper komen de laatste maaltijd die we in huis hebben. En genieten daarna beiden van de geweldige douches die ze hier hebben. Lekker warm water en zonder muntengedoe, onbeperkt douchen.... Het voelt alsof we maanden geen douche gezien hebben (verwende apen zijn we toch)...Daarna weer lekker vroeg naar bed. Ook Henk is moe. We staan op een heel andere camping als de twee vorige nachten. De campers staan hier weer in het gelid naast elkaar (met 4 meter er tussen) opgesteld en alle plaatsen zijn bezet.

• 27 Juli 2015 - 19:47

Martha:

Geniet nog even met elkaar van Vancouver! Wij wensen jullie een hele goede terugreis en de groeten van ons allen ook van O&O!

• 28 Juli 2015 - 07:40

Arend:

Heel gaaf allemaal! Ik kan niet wachten om de foto's te zien. het moet echt zo mooi zijn daar. Geniet er nog even van en inderdaad: fijne terugreis alvast! Liefs C&A