Banff - Reisverslag uit Banff, Canada van Anja Henk - WaarBenJij.nu Banff - Reisverslag uit Banff, Canada van Anja Henk - WaarBenJij.nu

Banff

Door: Anja

Blijf op de hoogte en volg Anja

13 Juli 2015 | Canada, Banff

We hebben een prachtige plek op de camping, aan de weg, maar met ruim uitzicht. Om een uur of 11.00 vertrekken we lopend naar de ingang van het park. Daar vandaan vertrekt een gratis bus naar Banff, terug moet je 2 dollar betalen. Op dus naar Banff. Banff is modern en erg toeristisch met veel winkels. We zien een wandelroute naar onze camping terug, langs de Bow river. Dezelfde rivier die de Stiekema en Kolhorn farm voorziet van water. We lopen eerst naar het station. Henk is beroepshalve (??) erg geïnteresseerd in hoeveel treinen hier langskomen . Dat blijken er niet zoveel: Slechts 2 per week (!). We drinken er koffie en maken gebruik van de gratis wifi. Het loket waar je kaartjes kan kopen voor de trein is gesloten en er hangt een aankondiging dat het in de weken van de vakantie van de medewerkster ook gesloten is. Net als we uit het gebouw lopen en de hoop op een passerende trein hebben opgegeven dendert er met luid geraas een ellenlange goederentrein voorbij. Voorop 2 loc' s, in het midden 1 loc en aan het eind 1 loc. Vervolgens gaan we naar de bieb om daar gebruik te maken van hun gratis internet. Doordat we zelf geen internet hebben (de Canadese simkaart werkt nog steeds niet naar behoren...) kunnen we niet meer bij onze wachtwoorden, die we nu net nodig hebben voor het koppelen van Henk zijn telefoon met onze tablet... Ingewikkeld gedoe. Geweldige uitvinding dat gratis internet in bibliotheken. Als we klaar zijn lopen we naar de rivier en zo terug naar onze camping. Een prachtige wandeling en we komen vlakbij onze camper uit. Rond een uur of 5 zijn we terug. Ik ga mijn boek uitlezen en zo zitten Henk en ik uit te puffen aan onze campingtafel, als Henk een appje krijgt van Geert met de tekst "biertje??". Henk is net bezig om terug te appen met de vraag waar ze zijn, als tot onze verrassing Annie om de ene hoek van de camper en Geert om de andere hoek te voorschijn komt. We zijn stomverbaasd, ze staan bij toeval op dezelfde camping! Dankzij ons plekje vooraan hadden ze ons herkend in het voorbijrijden. En zo drinken we gezellig een biertje samen. Totdat ze weer terug gaan naar hun eigen plek op nr 650 ( wij staan op 128) om eten te koken. Ook wij gaan eten koken. Tijdens het eten ontstaat er veel rumoer om onze camper en als we beter kijken blijken er elanden (of rendieren, zo goed is onze biotopische kennis ook weer niet) op de weg te lopen. Ze komen gewoon uit het bos en lopen op 5 tot 10 meter afstand van onze camper! Foto's maken natuurlijk.

• 19 Juli 2015 - 11:52

H.J. En L.G. Naninga:

Even weer thuis vanwege zelfde internet problemen, dus nu weer verbinding. Fijn om zo op de hoogte te blijven van jullie reis. Verrassend A en G op dezelfde camping. Ja, stations zullen zeker blijven trekken.
    Hier alles goed behalve de miezer vandaag. Jaap ook even thuis, zijn vakantie O.E. begint vandaag. Vanavond weer terug. Fijne reis en belevenissen verder. Hrt. grt PMJ.