Camping Mountainview?? - Reisverslag uit St. George Island, Canada van Anja Henk - WaarBenJij.nu Camping Mountainview?? - Reisverslag uit St. George Island, Canada van Anja Henk - WaarBenJij.nu

Camping Mountainview??

Door: Anja

Blijf op de hoogte en volg Anja

09 Juli 2015 | Canada, St. George Island

Gister was een hectische dag. We waren natuurlijk vroeg wakker en zaten met A&G vroeg aan het ontbijt (7.30). We zouden tussen 12.30 en13.00 opgehaald worden door Canadream. Alle tijd dus om rustig op gang te komen. Netjes op tijd arriveert ons busje van Canadream. We moetennog heel veel pepierwerk invullen. Krijgen een uitgebreide instructie over de camper. Al met al was het al ruim 15.00 geweest voor we weg waren. Eerst maar op zoek naar een supermarkt, voor boodschappen.En oefenen met rijden in een automaat. Gelukkig zit Geert niet te dicht achter me als ik al direct in de fout ga door met mijn linker voet te remmen (of de koppeling in te drukken... die er dus niet is). We zitten zowat met de neus tegen de voorruit.... We rijden eerst fout en komen in een enorme "mall"...zonder supermarkt.... We vallen zo langzamerhand van de graat dus gaan we daar eerst maar wat eten. We worden verwezen naar een supermarkt in de buurt. Een heuse Co-op! Daar aangekomen kunnen we eindelijk inslaan. Dat vraagt enige tijd; alles is anders dan thuis.... G&A moeten tanken. H&ik gaan op zoek naar een simkaart voor Canada. Als we dat gedaan hebben is het 19.30 en besluiten we niet verder te reizen naar Drumheller. Dat is nog 2 uur rijden en we zijn te moe. We besluiten een camping in de buurt te zoeken en zo komen we bij "mountainview".Geen mountain te zien in de verre omtrek, wel veel very big campers en een snelweg om de hoek. Het deert ons niet, we drinken nog een biertje en liggen om 21.30 in bed. H&ik zijn het eerst wakker en staan om 7.00 uur onder de douche. Daarna ontbijten we met 3 pancakes, juice, een sausage en koffee en voelen ons al helemaal thuis :-) .Calgary is in de ban van de jaarlijkse "stampede", met rodeo's, cowboy's etc. De camping is stampvol met stampede gangers.

Tags: Calgary