Naar huis - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Anja Henk - WaarBenJij.nu Naar huis - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Anja Henk - WaarBenJij.nu

Naar huis

Door: Anja en Henk

Blijf op de hoogte en volg Anja

28 Juli 2015 | Canada, Vancouver

De wekker wekt ons om 7.00 uur. Inpakken, opruimen, ontbijten en om 8.30 uur vertrekken we. We rijden achter A&G aan, maar die rijden een 'vreemde' route over een andere brug. Als we ze na ongeveer 20 stoplichten vlak voor de brug kwijtraken, besluiten we gewoon de '99' op te zoeken. Daarvandaan is het in één keer doorrijden naar Canadream (denkt Henk...). Dat is niet helemaal waar. Het vinden van Highway 99 is puzzel 1, het passeren van de wegwerkzaamheden onderweg is puzzel 2. Op een gegeven moment nemen we de afslag "River Road zuid" terwijl we "noord" hadden moeten hebben. We kunnen niet terug - het is een "one way " route, met als gevolg dat we een eind moeten omrijden om weer op de 99 te komen en vervolgens afslag "zuid" - te kunnen nemen. Dat was puzzel 3. Al met al komen we om 10.15 aan. A&G zijn er al. Geert staat ons met de bagagekar en z'n cowboyhoed op te wachten. De inname van de camper gaat soepel en Annie krijgt 300 dollars terug vanwege de hoge benzinekosten van hun vervangende bakbeest en de niet werkende koelkast. Om 11.45 staat de shuttlebus naar het vliegveld voor. De chauffeur heeft spierwit haar, net als Geert. Hij zegt: "I have snow on the roof, but the fire is still burning. Onze vlucht gaat om 15.50, dus we hebben ruim de tijd om nog wat te eten en het dagboek bij te werken. Het lukt Henk zelfs om wat foto's op de site te plaatsen. Iets wat met 'camping-internet' meestal een uiterst trage bedoening is. Dag Canada! Het was onvergetelijk!