Drumheller - Reisverslag uit Drumheller, Canada van Anja Henk - WaarBenJij.nu Drumheller - Reisverslag uit Drumheller, Canada van Anja Henk - WaarBenJij.nu

Drumheller

Door: Anja

Blijf op de hoogte en volg Anja

10 Juli 2015 | Canada, Drumheller

Henk en ik zijn al weer vroeg wakker, rond 6.00 uur. Om half 7 staan we onder de douche. Annie en Geert zijn nog in diepe rust. En boffen wij even: vanwege de "stampede" biedt de camping ontbijt aan voor 5 dollar (onbeperkt pancakes met boter en stroop, sausages, koffie en juice). Tja, daar bezwijken we natuurlijk voor.... A&G worden ook wakker en na nog een gezamenlijke koffie (we hebben het gevoel dat we bermtoeristen zijn) vertrekken we naar Drumheller. Een vrij korte rit van ongeveer 1,5 uur over de prairie. A&G hebben tijdens deze rit verontrustende geluiden gehoord en durven zo niet nog 3 weken verder met deze camper. Ze moeten met hun camper naar de Ford garage en aldaar blijkt dat het differentieel stuk is, ze mogen vlgs de garage eigenlijk geen meter meer rijden... (nou ja, terug naar de camping mag nog wel, maar Calgary gaan ze niet halen...) Gelukkig vertelt de garagemeneer dit zelf aan Canadream. Die belooft A&G morgen een andere camper te brengen. Op de camping (in de canyon) is het heet, boven de 30 graden. De camping heeft maar een paar kleine boompjes, aan het eind vd middag moeten we er niet aan denken dat we nog moeten koken. Dus we gaan weer uit eten, met de camper naar de Griek (vanwege de airco). Bij de Griek hebben ze gelukkig ook airco en een frisse salade. Daarna hebben we een geweldig idee: laten we in de camper de omgeving, de canyon, gaan verkennen. We komen bij een geweldig uitzichtpunt. Beneden ons in de diepte zien we 2 kayaks. Prachtig. Thuis gekomen zijn we redelijk afgekoeld en gaan we slapen met een brullende airco.

• 15 Juli 2015 - 22:05

H.J En L.G. Nanninga:

Goed dat ze dat hier al ontdeken, stel je voor, midden in de 'rokkies'. Dus daar kan het ook erg warm zijn. Zal straks wel wat koeler worden.
    Nu we (even) thuis zijn kunnen we makkelijk even volgen, of dat in Appelscha ook lukt??